Љ. Стојановић
Синоћни концерт на летњој сцени у парку Буковичке бање, уз поштовање прописаних мера због Ковида-19, био је прилика за Аранђеловчане који воле џез да буду на концерту старих знанаца - Биг Бенд РТС.
Ови одлични музичари често гостују на Смотри „Мермер и звуци“, а овог лета, због наведених мера није одржан музичко-сценски програм аранђеловачке културне манифестације, па је ово у садашњим нешто повољнијим епидемиолошким околностима било само подсећање да Смотра живи и задовољство онима који су остали жељни културних догађаја у Аранђеловцу. Посебно су показале претходне године да џез овде има доста добро упориште, нарочито међу средњом и старијом популацијом, али је све више и младих на концертима овог жанра.
О самом Биг Бенду, основаном још 1948. године као забавном оркестру Радио Београда, у формацији ревијског оркестра, излишно је говорити, али подсетимо да шест година касније, одвајањем гудачког ансамбла, започиње самостални рад и успех великог џез-оркестра који су дуги низ година предводили еминентни диригенти, композитори и аранжери: Младен Боби Гутеша, Звонимир Скерл, Душко Гојковић и Стјепко Гут. Током година оркестар је добио изузетне награде и признања, а наступао је са највећим светским именима џез музике на познатим светским фестивалима, као и на неколико концерата УНИЦЕФ-а. Није мање значајан ни њихов допринос у стварању плејаде врхунских солиста чији је рад признат и у свету, попут Милета Павловића, Боре Роковића, Душка Гојковића, Лале Ковачева, Стјепка Гута...
Синоћни концерт Биг Бенда, којим је дириговао Драгослав Станисављевић Фреди, започео је композицијом у слободном преводу „Амстердам, после мрак“, а завршио се бисом - једном обрадом из Битлсовог репертоара. Између су Аранђеловчани уживали у ритмовима босанове, композицијама из 50-тих година прошлог века, латиноамеричким ритмовима, „ремек делом“ аргентинског танга „Заборав“ и другим познатим светским хитовима којих је било мање него што се очекивало, а премијерно је наш најпознатији џез- ансамбл извео композицију „Април у Паризу“. Очигледно се диригент са својим оркестром определио више за, условно речено, „уметничку“ музику, а мање за оштрији џез ритам.
На крају, билo је то својеврсно подсећање на летњи програм Смотре „Мермер и звуци“, који није одржан овог лета, и додатак изложбама слика Радомира Дамњановића Дамњана и керамике са 46. Симпозијума „Свет керамике“.